خانه هوشمند

9 دستگاه هوشمند عجیب و کاربردی

هوشمند سازی منازل

سال 2023 را می‌توان سال انفجار هوش مصنوعی نامید. با ظهور CHAT GPT تمام تصورات راجع به هوش مصنوعی از نو طرح ریزی شد. در این مقاله به بررسی 9 دستگاه هوشمند خانه که در شاخه IOT یا اینترنت اشیا قرار می‌گیرند را بررسی خواهیم کرد.
فناوری‌های اینترنت اشیا، به خانه‌های ما قدرت می‌بخشند و زندگی روزمره را بر اساس اتوماسیون خانه جلو می‌برند. اینترنت اشیا در گجت‌های هوشمند به ما کمک می‌کند تا از وظایف روزمره فارغ شویم و به کارهای مهم‌تر بپردازیم.
به‌صورت کلی تقریباً به جای هر دستگاه و ابزاری که در خانه شماست گجت هوشمند آن هم اختراع شده است. در ادامه برخی از غیرمعمول‌ترین دستگاه‌های هوشمندی که از وجودشان بی اطلاع بوده‌اید را آورده‌ایم.


سبد لباسشویی هوشمند

Launder Pal اولین سبد لباسشویی هوشمند است که تا کنون اختراع شده است. اگر از ما بپرسید چرا چنین چیزی اختراع شد؛ جوابی قانع کننده برای شما داریم.
تابه‌حال برایتان پیش آمده که تمام خانه را برای لباسی زیر و رو کنید سپس بفهمید آن لباس در ماشین لباس شویی یا سبد لباس‌های کثیف قرار داشته است؟ سبد لباس هوشمند با اسکن لباس‌هایتان، حتی دستورالعملی برای شست و شو هم در اختیارتان قرار می‌دهد.


این پروژه در Kick Starter سال 2018 شروع شد. Launder Pal به شبکه Wi-Fi شما متصل می‌شود و با استفاده از یک برنامه تلفن هوشمند قابل کنترل است. اساساً، این دستگاه‌های هوشمند به شما کمک می‌کنند تا لباس‌های خود را از طریق اسکن کردنِ آنها در یک محیط دیجیتال اشتراکی، شناسایی و مرتب کنید. به این ترتیب، هر یک از اعضای خانواده می‌دانند که در لباسشویی چه لباسی دارند و کدام لباس‌ها داخل لباسشویی نیستند.


می‌توانید از لباس‌ها عکس بگیرید و حتی برچسب‌های آنها را اسکن کنید. به این ترتیب می‌توانید لباس‌ها را بر اساس میزان شستشوی مورد نیاز، نوع پارچه، رنگ و بسیاری موارد دیگر نیز طبقه بندی کنید.

گجت هوشمند
لباسشویی هوشمند
فکر کن بهت پیام بده: دنبالش نگرد؛ دست منه 🙂

بطری آب هوشمند

هر انسان باید به طور متوسط 8 لیوان آب (1.5 لیتر) آب مصرف کند. دغدغه‌های زندگی امروز در بسیاری از اوقات شما را از اهمیت به سلامت جسمی باز می‌دارد. بطری آب هوشمند با نرم افزاری که روی موبایلتان نصب می‌کنید؛ به شما هشدار می‌دهد که هر روز چند لیوان آب بنوشید.

Hidrate Spark به تلفن همراه یا ساعت هوشمند شما متصل می‌شود و به شما کمک می‌کند تا بر اساس جنسیت، قد، سن، سطح فعالیت و غیره آب مورد نیاز بدنتان را تأمین کنید. این بطری دارای یک حسگر قابل شارژ هوشمند است که در قسمت انتهایی آن قرار دارد. این محصول عایق است و آنها از فولاد ضد زنگ ساخته‌اند. شما می‌توانید در آن یخ هم بریزید. طراحی این محصول هوشمند کاملاً مدرن است و ر رنگ‌های مختلف قابل خریداری است. علاوه بر این، Hidrate Spark می‌تواند با گجت‌های هوشمندی مثل Fit Bit نیز یکپارچه‌سازی شود.

دستگاه هوشمند
بطری آب هوشمند
امروز فقط 300 میلی لیتر آب خوردی! مراقب کلیه هات هستم.

شیرینی پز | آشپزی هوشمند

یکی دیگر از دستگاه‌های هوشمند درخشان که در Kick Starter شروع شد، فر شیرینی‌پز هوشمند CHiP است.
قطعاً تا امروز در خصوص اجاق گازها، مایکروویوها و سولاردام‌های هوشمند شنیده‌اید؛ اما این دستگاه یک ویژگی به خصوص دارد. شما می‌توانید محتوای شیرینی دلخواه خود را از فروشگاه خریداری کنید و دستورالعمل (QR کد) آنها از روی جعبه‌اش با موبایل خود اسکن کنید. ازآنجاکه این دستگاه به موبایل هوشمند شما متصل است؛ همین که دستورالعمل ا اسکن کردید؛ با فرمان شما؛ شیرینی با دما و زمان مناسب شروع به پخت می‌کند. با کلاس‌های آشپزی و شیرینی پزی خداحافظی کنید.
CHiP یک تنور شیرینی‌پزی تمام خودکار است که می‌توان آن را از طریق یک برنامه تلفن همراه کنترل کرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که خمیر را داخل آن قرار دهید و نوع شیرینی مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از شیرینی‌های سالم و کلاسیک را نیز انتخاب کنید.

دستگاه هوشمند
آشپزی هوشمند
شیرینی پز هوشمند
آشپزی هوشمند در آینده نه چندان دور، فقط به تمایل شما بستگی داره نه به دست پختتون

پد تعویض پوشک هوشمند برای بچه ها

نوزاد انسان به دلیل عدم قدرت تکلم و راه رفتن، قادر نیست نیازهای اولیه خود را بیان کند. چه می‌شد اگر دستگاهی می‌توانست تمام اطلاعات مورد نیاز نوزادتان را روی تلفن همراهتان نمایش دهد؟


پد تعویض پوشک Hatch Smart دستگاهی است که به شما کمک می‌کند اطلاعات مربوط به وزن نوزاد خود را ثبت و کنترل کنید، میزان نوشیدن مایعات بدن کودک خود را در هر وعده غذایی نظارت کرده و بدانید هر چند وقت یکبار پوشکش را تعویض می‌کنید.
به کمک یک اپ همه این کارها قابل کنترل است. این پد همچنین دارای بند ایمنی و ترازو نیز هست.

پوشک هوشمند
این یکی رو باید دیر یا زود یکی اختراع می کرد

محفظه نخ دندان هوشمند

به گفته پزشکان، استفاده از نخ دندان بسیار مهم‌تر از استفاده از مسواک است؛ در صورتی که درصد استفاده از نخ دندان بسیار پایین‌تر از مسواک قرار گرفته است. اگر کشیدنِ نخ دندان را فراموش می‌کنید و می‌خواهید این کار را به عادت تبدیل کنید، باید بدانید که راهکاری هوشمند برای آن وجود دارد.


نام این دستگاه هوشمند Flosstime است، یک دستگاه توزیع نخ دندان هوشمند که اندازه کوچکی هم دارد و می‌توان آن را بر روی آینه حمام نصب کرد و هر بار که دکمه آن را فشار می‌دهید، نخ دندان مورد نیازتان برش می‌خورد و از دستگاه بیرون می‌آید. طراحی محصول کاملاً هوشمندانه، شیک و جذاب است و حتی می‌توانید با سفارش یک کاور زیبا آن را برای بچه‌هایتان جذاب‌تر کنید.

نخ دندان هوشمند
راستش این یکی اصلا جذاب نبود. دروغ چرا…

تشک هوشمند (محصول مورد علاقه نویسنده 🙂 )

شب‌ها خوابتان نمی‌برد؟ یا خیلی گرم است یا خیلی سرد؟ در تابستان مقابل کولر می‌خوابید و روی خود پتو می‌کشید؟ چقدر عالی می‌شد اگر رخت خوابتان خودش دما را برایتان تنظیم می‌کرد.
متأسفانه اکثر مردم هر شب به اندازه کافی نمی‌خوابند یا اینکه کیفیت خوابشان پایین است. تشک Eight Sleep Pod محصولی از آینده است که به شما کمک می‌کند خواب راحت‌تری داشته باشید. این محصول دارای یک پوشش ویژه به نام Active Grid است که به یک منبع آب متصل است. و به Eight Sleep Pod اجازه می‌دهد تا دمای روی تشک شما را کنترل کند.


این سیستم بر اساس انتخاب شما برای گرم یا سرد کردن تشک، آب را به داخل آن پمپ می‌کند. این تشک همچنین به شما امکان می‌دهد الگوهای متفاوتی از گرمایش و سرمایش را برای هر طرف تخت ایجاد کنید. شما همچنین می‌توانید از طریق اپ تلفن همراه خود این کارها را انجام دهید و همچنین زمان خواب خود را تنظیم کرده و عادات خوابتان را پیگیری کنید.

تشک هوشمند
رخت خواب هوشمند
دستگاه هوشمند
اگر از این مقاله لذت بردید؛ یکی از این ها برای نویسنده سفارش دهید.

توالت فرنگی هوشمند

بعد از کشف این محصول، فهمیدم که دیگر هیچ چیز عجیب نیست.
یک توالت فرنگی هوشمند که به دلیل کوتاهی مقاله، فقط معدودی از امکاناتش را بازگو می‌کنیم.
در اینجا Kohler Numi 2 (ظاهراً بزرگوار نسخه 1 هم داشته)، یک توالت هوشمند آینده نگر را داریم که بر نظافت، راحتی و آسودگی تمرکز دارد.


توالت Numi دارای حسگری است که به طور خودکار روکش و درب توالت را باز می‌کند، حتی قبل از استفاده از توالت آن را تمیز می‌کند و دارای صفحهٔ لمسی برای تنظیم گرمایش است. (برای قانع شدن باید تجربه نشستن بر روی توالت در زمستان را داشته باشید.)
این محصول همچنین 12 زبان مختلف را پشتیبانی می‌کند؛ گرم کننده پا دارد، با استفاده از “بیدت” هوشمندش شستشو را انجام می‌دهد و چراغ‌های راهنمای LED دارد. (شاید برای شب‌های تار که برادر برادر را نمی‌شناسد این امکان را قرار داده‌اند. مثل باند فرودگاه)

توالت هوشمند
توالت فرنگی هوشمند
دستگاه هوشمند
سفینه است یا …؟

شانه هوشمند

بسیاری از شما فکر می‌کنید که برس موی هوشمند یک محصول بیهوده است با این حال دستگاه هوشمند Kerastase Hair Coach اعتقاد دیگری دارد.
این برس کوچک مو از یک میکروفون و تعداد زیادی حسگر برای تشخیص سلامت مو و پوست سر شما استفاده می‌کند. این محصول هوشمند این کار را با اندازه‌گیری میزان مجعد بودن مو (وز بودن) و حالت‌پذیری موها در کنار کنترل شکستگی در تارهای مو انجام می‌دهد. این محصول به یک اپ تلفن همراه متصل می‌شود و بنابراین شما را قادر می‌سازد تا عادت شانه زدن موهای خود را کنترل کنید.


چنگال هوشمند

HapiFork سعی می‌کند شما را عادت دهد که آرام تر غذا بخورید. این چنگال هوشمند یک دستگاه بلوتوث است که هر زمان که احساس می‌کند شما سریع غذا می‌خورید شروع به ارتعاش می‌کند. Hapiork عادات غذایی شما را با استفاده از یک اپ تلفن همراه و داشبورد آنلاین، با هدف متعادل نگه داشتن وزن شما، کنترل می‌کند.

چنگال هوشمند
دستگاه هوشمند
اینم برای دوستانی که زیاد نگران وزنشون هستند.

برای خرید گجت های هوشمند، از فروشگاه خانه هوشمند نبکا بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *