خانه هوشمند

بهترین روش ها برای صرفه جویی در انرژی با اتوماسیون خانگی

صرفه جویی در مصرف انرژی

بهترین روش ها برای صرفه جویی در انرژی با اتوماسیون خانگی

با کمک سیستم‌های اتوماسیون خانگی یا همان خانه هوشمند، شما می‌توانید دستگاه‌های خود را از راه دور خاموش کنید یا زمان‌بندی هایی را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که آن دستگاه‌ها به صورت خودکار در زمان مشخصی خاموش شوند.

به عنوان مثال، چراغ‌های ورودی خانه درست در زمان طلوع آفتاب به صورت اتوماتیک خاموش و در زمان غروب آفتاب چراغ‌های حیاط به صورت خودکار روشن می‌شوند.

 

یا اینکه در تابستان‌های گرم می‌توانید با استفاده از تکنولوژی خانه هوشمند، از راه‌های متنوع برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی با استفاده از دستگاه‌های هوشمند لذت ببرید. مثلاً شما به کمک یک گجت مانند ترموستات هوشمند می‌توانید دمای خانه‌تان را در هر اتاقی با توجه به نیازهای اعضای خانواده به صورت خودکار تنظیم کنید.

5 روش برای صرفه جویی در مصرف انرژی با خانه هوشمند

  1. استفاده از پریز / دوشاخه هوشمند

وسایلی مانند لپ‌تاپ، تلویزیون، مایکروویو و سایر دستگاه‌های الکتریکی، به دلیل اینکه مدام به برق متصل هستند در واقع مصرف انرژی را افزایش می‌دهند. بنابراین، برای مقابله با آن شما می‌توانید از دوشاخه‌های هوشمند یا پریز هوشمند استفاده کنید.

دوشاخه‌های هوشمند می‌توانند اتصالِ دستگاه‌های شما را از برق – زمانی که از آنها استفاده نمی‌کنید – قطع کنند. دوشاخه‌های هوشمند می‌توانند این کار را در دوره‌های خاصی از روز انجام دهند، به‌عنوان‌مثال، در شب که دستگاه‌ها معمولاً در حال استفاده نیستند. (به علاوه، خاموش کردن این دستگاه‌ها باعث می‌شود که در مصرف برق صرفه جویی کنید.)

لینک خرید پریز هوشمند

پریز هوشمند اورویبو

پریز هوشمند ارزان

 

 

  1. سیستم‌های روشنایی هوشمند

گاهی اوقات در خانه، چراغ‌ها غیر ضروری روشن می‌مانند و یا اینکه شما فراموش می‌کنید که چراغ‌های خانه را خاموش کنید و همین موضوع باعث هدر رفتن برق زیادی می‌شود.

سیستم‌های روشنایی هوشمند می‌توانند نور خانه شما را خیلی هوشمندانه تنظیم کنند، و مثلاً این کار را با کاهش نور چراغ‌ها با توجه به میزان نور طبیعی موجود در محیط خانه، انجام می‌دهند. این بدان معناست که چراغ‌ها در بازه‌های زمانی خاصی روشن یا خاموش می‌شوند و همین باعث می‌شود مصرف انرژی برق به حداقل برسد.

مشاهده محصولات سیستم های روشنایی هوشمند

 

 

  1. لامپ هوشمند

اگر هنوز از لامپ‌های قدیمی استفاده می‌کنید، همین الان بعد از این پست از این کار دست بردارید و همه آنها را دور بیندازید. چرا؟ تنها ده درصد از انرژی که آنها استفاده می‌کنند، منجر به نور واقعی می‌شود و نود درصد بقیه به شکل گرما آزاد می‌شود. این چراغ‌ها نه‌تنها انرژی بسیار بیشتری را می‌بلعد، بلکه گرمای زیادی را هم در تابستان‌های نیویورک ایجاد می‌کند، این‌طور نیست؟

 

 

  1. تصمیم گیری هوشمندانه

وقتی در مورد سیستم‌های تهویه مطبوع در خانه صحبت می‌کنیم، این موضوع را میدانیم که دمای خانه – در بازه‌های مختلف زمانی و با توجه به اتاق‌های مختلف – به صورت متناوب تغییر می‌کند، و حالا مزیت خانه هوشمند این است که شما حتی نیازی ندارید به این قضیه فکر کنید، خانه هوشمندِ شما از شما مراقبت خواهد کرد. به لطف فناوری‌های پیشرو، سیستم‌های خانگی هوشمند اکنون مهارت‌های تصمیم‌گیریِ خودکار را در خود جای داده‌اند.

به عبارت دیگر، سیستم نیازهای شما را مطالعه می‌کند و بر اساس آنها بدون هیچ اقدامی از سوی شما، تصمیم می‌گیرد. به‌عنوان‌مثال، یک سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند می‌تواند تشخیص دهد که اتاق خالی است و “تصمیم بگیرد” تهویه مطبوع را خاموش کند.

مثال دیگر زمانی است که سیستم خانه هوشمند شما از اطلاعات بیرونی مانند داده‌های هواشناسی Google استفاده می‌کند، و زمانی که دما بسیار بالا است، “تصمیم می‌گیرد” پرده‌ها را پایین بیاورد تا اتاق را از گرمای بیرون عایق کند. همچنین، به لطف فناوری مکان‌یابی جغرافیایی، خانه هوشمند می‌تواند ورود شما به خانه را شناسایی کند و چراغ‌ها را برای شما روشن کند. همان‌طور که می‌دانید، وقتی صحبت از کاهش مصرف انرژی می‌شود، خانه هوشمند علاوه بر کارایی، خیلی شیک‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کردید.

راه اندازی خانه هوشمند آنقدر هم کار سختی نیست…

 

  1. پرده هوشمند

پرده‌های هوشمند به یک موتورِ بی سیم متصل هستند که روی پروتکل های وای فای یا زیگبی کار کرده و امکان کنترل با اپلیکیشن موبایل را از هر جایی فراهم می‌کند. می‌توانید سناریو تعریف کنید که در طول روز و ساعاتی که نور خورشید بیشتر است پرده‌ها را به صورت خودکار بکشد و در انتهای شب، آن‌ها را ببندد. در این حالت، شما از نور طبیعی بیشتری در طول روز استفاده می‌کنید در نتیجه علاوه بر بهبود سلامتی‌تان، هزینه‌های قبض را کاهش خواهد داد.

مشاهده و خرید پرده هوشمند

ریل پرده هوشمند اورویبو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *