خانه هوشمند

مهمترین کاربرد ها و مزیت های روشنایی هوشمند

%فروشگاه خانه هوشمند نبکا%

چرا باید روشنایی خانه خود را هوشمند کنید؟

بسیاری از صاحبان خانه، به دلیل مزایای فراوان نورپردازی هوشمند، به استفاده از سیستم های روشنایی هوشمند روی می آورند.

به عنوان مثال، با یک فرمان صوتی، می توانید لامپ را روشن یا خاموش کنید و روشنایی را کم یا زیاد کنید.

اکثر محصولات روشنایی هوشمند دارای یک برنامه تلفن همراه هستند که به شما امکان می‌دهد سناریوها، زمان‌بندی‌ها و موارد دیگر را مدیریت کنید.

اگر می‌خواهید روشنایی خانه‌تان هوشمند باشد، یک راه مقرون‌به‌صرفه و ساده این است که در اتاق‌ها از کلیدهای هوشمند یا چراغ های هوشمند استفاده کنید.

این محصولات به شما امکان می دهند تا چراغ های خود را با سهولت کنترل کنید. در ادامه کمی از مزایای جایگزین کردن سیستم روشنایی فعلی تان با یک کلید یا لامپ هوشمند میگوییم.

 

دسترسی به روشنایی از هر جایی

با روشنایی هوشمند، می توانید نور کل خانه خود را از هر جایی کنترل کنید.

لامپ ها یا کلید های هوشمند با امکان کنترل از راه دور مجهز به یک برنامه تلفن همراه هستند که به شما امکان می دهد چراغ های خود را تنها با ضربه زدن یک دکمه مدیریت کنید.

عملکرد این ویژگی (کنترل از راهدور بهوسیله اپ موبایل)، نیازی به نزدیک بودن تلفن و چراغ هوشمند شما ندارد و تا زمانی که تلفن همراه و خانه شما به اینترنت متصل هستند، می‌توانید سیسم روشنایی خود را از هر جایی مدیریت کنید.

بنابراین می توانید به راحتی چراغ های خانه تان را با آرامش و تنها با گوشی تان، کنترل کنید. مهم نیست کجا هستید؛ روی مبل راحتی ، اتاق خواب، ساحل، و … . این یعنی دستگاه های شما به اینترنت متصل هستند و شما می توانید آنها را از راه دور و از هر جایی کنترل کنید.

با استفاده از روشنایی هوشمند میتونید مهمانی رو هوشمند برگزار کنید

مدیریت سیستم روشنایی خانه به این روش، باعث دسترسی آسان، کنترل بیشتر و راحتی می شود.
مشاهده کلیدهای هوشمندمشاهده چراغ هوشمند

چراغ هوشمند

چراغ هوشمند

بازیِ رنگ ها در سیستم روشنایی هوشمند

یکی دیگر از ویژگی های نوآورانه ی برخی از لامپ های هوشمند این است که انتخاب های رنگی متفاوتی را ارائه می دهند. این محصولات اغلب به شما امکان می دهند رنگ نور را بر اساس حال و هوا، جو یا زمان روز تغییر دهید.

از نور شدید روشن

برای مطالعه کردن گرفته تا نور ملایم زمانی که می‌خواهید با نورهای گرم ریلکس شوید، بسیاری از چراغ‌های هوشمند گزینه‌های روشنایی متعددی را ارائه می‌دهند.

 

نور خود را با صدای خود کنترل کنید

برخی از لامپ‌ها و کلید های هوشمند را می‌توان با دستیارهای هوشمند صوتی هم کنترل کرد.
با استفاده از این قابلیت، می‌توانید برای مثال به Google بگویید چراغ‌ها را در همه اتاق‌ها روشن کند. یا از Alexa بخواهید تا میزان روشنایی را تا درصد مشخصی کاهش دهد.

 

صرفه جویی بیشتر در انرژی و پول

روشنایی هوشمند شما به شما کمک میکند تا هزینه ها را کاهش دهید.به عنوان مثال، لامپ های فلورسنت فشرده (CFL)، 70 درصد انرژی کمتری مصرف می کنند و 75 درصد هم گرمای کمتری در مقایسه با لامپ های رشته ای تولید می کنند.

لامپ های هوشمند LED حتی در مصرف انرژی نیز صرفه جویی بیشتری می کنند.

اکثر لامپ‌های هوشمند از فناوری نورپردازی CFL و LED استفاده می‌کنند که به شما امکان می‌دهد انرژی کمتری مصرف کنید و این باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در قبض‌های آب و برق شما می‌شود.

می‌توانید چراغ‌های خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که وقتی شخصی وارد اتاق می‌شود ، روشن شوند. این کار موثرتر و ارزان تر از کلی چراغ روشن است و از این طریق می توانید مبلغ قبض برق خود را نیز کاهش دهید.

از امنیت بیشتر لذت ببرید

برخی از چراغ ها و کلیدهای هوشمند را می توان به سایر دستگاه های خانه هوشمند مانند دوربین های امنیتی هوشمند، قفل / دستگیره هوشمند و سیستم های هشدار متصل کرد.

به سادگی کلید هوشمند را طوری برنامه ریزی میکنیم که وقتی دوربین یا سنسور حرکتی، حرکت را تشخیص می دهد و چراغ فضای ورودی روشن شود.

یا مثلا وقتی به مسافرت رفته اید، سیستم روشنایی را به گونه ای برنامه ریزی میکنید که در ساعات مختلف روز، چراغ ها در زمان بندی های خاصی خاموش یا روشن شوند وهمین به ایجاد این تصور کمک می کند که شما در خانه هستید در حالی که در واقع هیچ کس در خانه نیست، و همین می تواند به دور نگه داشتن سارقان فرصت طلب از خانه شما کمک کند.

نتیجه

سیستم‌های روشنایی سنتی خوب هستند، اما سیستم‌های روشنایی هوشمند بهتر هستند. اگر میخواهید به راحتی سیستم روشنایی خانه خود را از هر نقطه‌ای مدیریت کنید، کلیدها و چراغ های هوشمند انتخاب خیلی خوبی میباشد.
از طرفی این محصولات یک راه مقرون به صرفه و ساده برای ورود به فناوری اتوماسیون خانگی یا خانه هوشمند، هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *