خانه هوشمند

چرا باید خانه خود را هوشمند کنید؟

مزایای خانه هوشمند

جهان امروز به سرعت در حال تکامل است و این روزها بسیاری از مردم به دنبال یافتن بهترین روش برای راه اندازی اتوماسیون خانگی خود هستند.

برای هوشمندسازی خانه خود، شما نیاز دار ید که ابتدا بهترین ابزارهای اتوماسیون خانگی موجود در بازار را بشناسید. ما در این پست، دلایلی را بیان خواهیم کرد که چرا باید خانه تان را هوشمند کنید.

اتوماسیون خانگی چیست

اتوماسیون خانگی

5 دلیل اصلی برای راه اندازی اتوماسیون خانگی

برای درک اینکه چرا باید خانه ی خود را هوشمند کنید، اجازه دهید ابتدا “اتوماسیون خانگی” را تعریف کنیم.

اتوماسیون خانگی به مجموعه ای از سخت‌افزار ها و رابط‌ های کاربری گفته میشود که دستگاه هایی که به صورت روزانه استفاده میکنیم را از طریق اینترنت یکپارچه سازی میکند.

هر گجت دارای سنسورهایی است و به شبکه وای فای خانه شما متصل می شود. این به شما امکان می دهد تا در خانه یا خارج از خانه به راحتی به کمک تبلت یا تلفن هوشمند خود، دستگاه های موجود در خانه را کنترل کنید.

 

حالا ببینیم چرا باید خانه خود را هوشمند کنیم:

  1. راحتی

این روزها، تنها چیزی که پس از یک روز طولانی می چسبد، این است که روی مبل بنشینید، آب هندوانه را سر کشیده و بتوانید تمام وسایل الکترونیکی خود را با گوشی تان کنترل کنید.

اتوماسیون خانگی به شما این امکان را می دهد که کارهای مختلف را به آسانی انجام دهید.

شما می توانید چراغ های اتاق خواب را خاموش کنید و یا به راحتی می توانید کولر را بدون ترک کاناپه روشن کنید.

با دمای مطبوع از خواب بیدار شوید: به عنوان مثال، شما می توانید یک ترموستات هوشمند را به گونه ای شخصی سازی کنید که چند دقیقه قبل از بیدار شدن از خواب، دمای اتاق خواب و یا خانه را با توجه به زمان صبحگاه  متعادل کند.

همچنین با اتصال سنسور حرکتی به ترموستات هوشمند میتوان اتاق های اشغال شده را تشخیص داد و بر اساس آن دمای داخل اتاق را کاهش یا افزایش داد. آیا اتاق خاصی در خانه خود دارید که همیشه خیلی سرد یا گرم باشد؟ اگر این طور است، راه حل شما نصب یک ترموستات هوشمند در خانه ان است.

آیا پیدا کردن ریموت های مختلف در خانه، برایتان به کار طاقت فرسایی تبدیل شده است؟ آیا خارج از خانه هستید و نمی توانید به یاد بیاورید که درب خانه قفل هست یا خیر؟ چراغ های بالکن را روشن گذاشته اید یا خیر؟ اگر نظیر این اتفاقات برای شما هم رخ میدهد، پس بهتر است ، سیستم های خانه هوشمند را امتحان کنید.

 

  1. صرفه جویی با کاهش هزینه های انرژی

این روزها قبض های برق هزینه های بالایی را به ما متحمل میکنند، به خصوص اگر معمولا فراموش می کنید که دستگاه های برقی خود را در زمانی که از آنها استفاده نمی‌کنید، خاموش کنید. با سیستم های اتوماسیون خانگی، دیگر در این موارد نگرانی نخواهید داشت چون میتوانید سناریویی را تعریف کنید که در صورت خروج از خانه، به طور خودکار چراغ ها یا هر وسیله دیگری خاموش شود. با این روش می توانید انتطار کاهش 25 درصدی در هزینه های برق خود داشته باشید.

 

  1. افزایش ایمنی خانه

شما میتوانید با داشتن یک قفل هوشمند، تردد افراد را به منزلتان کنترل کنید، ضمنا با کمک گجت های هوشمندی همچون دوربین، سنسور حرکتی، سنسور گاز و دود، سنسور در و پنجره و یا سنسور نشتی آب، از بروز بسیار ی خطرات در خانه تان جلوگیری کنید.

یا اینکه، آیا می دانستید که نورِ کم در بخش هایی از خانه مثل راه پله ها یا انباری، می تواند عامل بسیاری از حوادث در خانه باشد؟ با هوشمند کردن سیستم روشنایی خود دیگر لازم نیست نگران این مسئله باشید. سیستم های اتوماسیون خانگی می توانند به شما کمک کنند تا چراغ های مختلف خانه را با اپ موبایل یا به صورت خودکار کنترل کنید و این به کاهش خطر آسیب دیدگی در خانه کمک می کند.

 

  1. گرمایش و سرمایش

ترموستات های هوشمند یکی از محبوب ترین گجت ها در صنعت اتوماسیون خانگی هستند. می‌توانید آن‌ها را به گونه ای تنظیم کنید که سیستم های تهویه مطبوع در زمانهایی که در خانه نیستید خاموش باشند و یا در صورت تشخیص حرکت در اتاق روشن شوند.

یا در فصل سرد می توانید منزل خود را پیش از رسیدن به خانه، گرم کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هنگام خروج از محل کار، سیستم گرمایش را با اپ موبایل روشن کنید یا اینکه برنامه ریزی کنید هر روز در ساعت مشخصی این کار به صورت خودکار انجام شود.  یا اینکه فقط بگویید: “الکسا! دما رو بزار رو 22 درجه من تو راهم!!”

این گجت های شگفت انگیز، با هوش مصنوعی خود اطلاعات شما را جمع آوری میکنند و یاد میگیرد که دمای مناسب شما چیست و بر اساس این داده ها دما را برای شما تنظیم میکند.

  1. سفارشی سازی

خانه هوشمند به شما این امکان را می دهد که ابزارهای الکترونیکی خود را بسته به نیازهای خود شخصی سازی کنید. به عنوان مثال، می‌توانید پرده ها را به گونه ای تنظیم کنید که به‌ طور خودکار صبح ها باز و شب ها بسته شوند و یا روشنایی خانه را متناسب با زمان های مختلف در روز مدیریت کنید. حتی می توانید زمان بندی های مختلفی را برای این تنظیمات دلخواه در نظر بگیرید.

 

 

برخی از مزایای اتوماسیون خانگی

 

مزایای خانه هوشمند

کنترل هوشمند از طریق موبایل

  • افزایش ایمنی خانه با قفل / دستگیره هوشمند

آیا وقتی از خانه خارج می شوید، فراموش می کنید درها را قفل کنید؟ یا شاید حتی فراموش میکنید که آنها را در شب قفل کنی؟ با استفاده از دستگیره های هوشمند، این مشکل را از بین ببرید. با استفاده از این دستگاه هوشمند بدون نیاز به کلید و با اثر انگشت یا رمز ورود اختصاصی همه چیز تحت کنترل شماست.

تجربه ی این حجم از راحتی نه تنها به شما آرامش می‌دهد، بلکه به شما امکان می‌دهد روی مسائل مهم‌تر تمرکز کنید. علاوه بر این، دیگر نیازی نیست تمام شب نگران قفل نبودن در خانه تان باشید و  تنها کاری که لازم است بکنید این است که وضعیت قفل هوشمند را با گوشی خود چک کنید یا حتی از دستیار های صوتی بپرسید تا قفل بودن یا نبودن درب را چک کنند. ” هی الکسا! وضعیت قفل در را چک کن”

اگر زمان هایی که خانه نیستید افراد مختلفی در ساعت های خاص نیاز به ورود به خانه دارند میتوانید با تعریف رمزهای ورود زمان دار یا یکبار مصرف، تردد آنها را مدیریت کنید و دیگر نیازی به دادن کلید به پرستار بچه ها یا خدمتکار خانه نیست.

 

 

  • نظارت بیشتر بر خانه با دوربین های امنیتی

با داشتن دوربین های هوشمند میتوانید سطح نظارت خود را بسیار بالاتر ببرید. این دوربین ها با سنسور های حرکتی داخلی و امکان ارتباط صوتی دو طرفه و با کمک هوش مصنوعی خود، سطح بالایی از امنیت را برایتان به ارمغان می آورند.

  • صرفه جویی در زمان

امروزه مردم بیش از گذشته مشغول هستند و انتظار نمی رود این وضعیت به این زودی ها تغییر کند. با چنین وضعیتی، یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای آرامش خود انجام دهید، راه اندازی  یک سیستم اتوماسیون خانگی است. از کارهای روتین و خسته کننده مثل باز کردن درها، روشن و خاموش کردن سیستم های تهویه و یا روشنایی و هزاران کار خسته کننده ی دیگر راحت میشوید و میتوانید انرژی خود را روی اهداف یا آرامشتان بگذارید.

 

نتیجه گیری

همانطور که دیدیم، سیستم‌های اتوماسیون خانگی خانه هوشمند می‌توانند در وقت شما صرفه‌جویی کنند، از خانه شما محافظت کنند و راحتی و آرامش را افزایش و هزینه های انرژی را کاهش میدهند. راه اندازی خانه هوشمند یکی از موثرترین روش ها برای ایمن سازی خانه و اموال ارزشمند شماست.

 

مشاهده خبرنامه نبکا

مشاهده فروشگاه تجهیزات خانه هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *