خانه هوشمند

دستگیره هوشمند؛ قفلی بدون کلید

انواع دستگیره هوشمند

دستگیره هوشمند؛ قفلی بدون کلید.

در دنیای امروز همه وجوه زندگی ما در حال دیجیتالی شدن است. اگر به اطراف خود نگاه کنیم، از دفترچه تلفن و نقشه گرفته تا سوپرمارکت سر کوچه‌مان، حتی خانه‌ها  نیز همه به نوعی دیجیتالی و هوشمند شده‌اند. چند سالی است که دستگیره‌ هوشمند نیز، که همان ورژن دیجیتالی قفل‌های معمولی است، به بازار آمده است. در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با این محصول جدید آشنا کنیم.

نحوه کارکرد دستگیره‌های هوشمند

دستگیره‌های هوشمند معمولا به چند شیوه کار ‌می‌کنند، اولین روش و شاید مطمئن‌ترین روش استفاده از اثر انگشت است. شما می‌توانید در ابتدا چندین اثر انگشت برای آن تعریف کنید که فقط افراد با همان اثر انگشت بتوانند در را باز کنند. روش دوم تعریف یک کد شش رقمی به عنوان رمز ورود است. قاعدتا هرکسی که به این رمز شش رقمی دسترسی داشته باشد می‌تواند با وارد کردن آن در پنل دستگیره هوشمند، وارد خانه شود. روش سوم اما استفاده از کارت‌های NFC می‌باشد. در واقع این کارت‌ها حکم کلید را برای دستگیره‌های هوشمند دارند.

اما گاها پیش آمده است که مثلا عضوی از خانواده در زمانی که ما در خانه نیستیم قصد ورود به خانه را دارد و نمی‌خواهیم رمز دائم یا کارت NFC را به او بدهیم در این حالت چه باید کرد؟ در این صورت می‌توان برای آن مهمان عزیز رمز یکبار مصرف ایجاد کرد که با وارد کردن آن رمز بتواند یکبار وارد منزل ما بشود.

لینک مشاهده انواع دستگیره هوشمند 

سیستم امنیتی هوشمند

کنترل خانه هوشمند از طریق موبایل

امن‌تر

در صنعت در و پنجره‌سازی ضریب امنیت یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که در نظر گرفته می‌شود. شاید اولین پرسشی که ذهن عموم مردم را درباره دستگیره هوشمند درگیر می‌کند همین باشد که این نوع از قفل‌ها چقدر امنیت دارند؟ در پاسخ می‌توان گفت، تولید گسترده دستگیره هوشمند در سطح دنیا توانسته است امنیت خانه‌های هوشمند را افزایش دهد. اما به طور کلی، طبق آخرین گزارش پلیس فدرال آمریکا (FBI) خانه‌هایی که از قفل هوشمند استفاده می‌کنند 73% امن‌تر از خانه‌های دیگر هستند.

یکی دیگر از قابلیت‌های دستگیره هوشمند که آن را امن‌تر از دستگیره‌های معمولی می‌کند این است که، دستگیره هوشمند منزل شما می‌تواند از طریق یک اپ موبایلی و به کمک تکنولوژی اینترنت اشیا ورود و خروج افراد را به شما اطلاع دهد. در نتیجه در هر کجای جهان که باشید می‌توانید ورود و خروج به خانه‌تان را زیر نظر بگیرید.

هماهنگ

در صورت استفاده از دستگیره هوشمند، می‌توانید آن را با سایر وسایل هوشمند خانه خود از جمله سیستم روشنایی هوشمند و یا سیستم تهویه مطبوع و به طور کلی با خانه هوشمند خود هماهنگ کنید. از این رو، به محض ورود و یا خروج شما از منزل سناریو دلخواهتان اجرا می‌شود.

همیشه در دسترس

شما می‌توانید تلفن همراهتان را به دستگیره هوشمند منزلتان متصل کنید تا همانطور که گفته شد از رفت و آمدها به منزلتان با خبر باشید. شما حتی می‌توانید با استفاده از گوشی تلفن همراهتان در را برای مهمانتان و یا یکی از اعضای خانواده‌تان که رمز ورود یا کارت NFC خود را فراموش کرده است، باز کنید. به عبارتی دیگر می‌توانید اختیار در منزلتان را از راه دور در دست بگیرید.

دستگیره هوشمند و معضل قطعی برق

قطعا به نظرتان رسیده که یکی از معضلات دستگیره‌های هوشمند زمانی است که برق قطع می‌شود و ممکن است شما دیگر توانایی ورود به خانه و یا خروج از آن را نداشته باشید. اما این تصور اشتباه است چرا که قفل هوشمند با باتری داخلی کار می‌کند که به صورت میانگین تا 500 روز بی‌وقفه انرژی لازم دستگیره‌ها را تامین می‌کند. این باتری قابل شارژ است و می‌توان آن را با شارژر گوشی‌های تلفن همراه شارژ کرد.

دستگیره هوشمند و خانه‌های قدیمی

شاید فکر کنید که دستگیره‌ هوشمند، تنها، وسیله‌ای مناسب خانه‌های مدرن و هوشمند است. هر چند دستگیره هوشمند در هماهنگی کامل با خانه هوشمند است اما این نوع دستگیره در هر در و خانه‌ای قابل نصب می‌باشد.. شما اگر در یک خانه هوشمند زندگی نمی‌کنید تنها از قابلیت سناریونویسی(تعریف ترتیب اتفاقات و ارتباط با دیگر وسایل هوشمند خانه) قفل هوشمند نمی‌توانید استفاده کنید و باقی قابلیت‌های آن به طور کامل در اختیار شما قرار دارد.. فراموش نکنید که شما می‌توانید با نصب یک دستگیره هوشمند امنیت منزلتان را بالا ببرید.

سخن پایانی

دستگیره یا قفل هوشمند‌، ابزاری است که می‌تواند امنیت ذهنی درباره خانه‌تان را برای شما به ارمغان بیاورد. جهت کسب اطلاعات تخصصی‌تر و نحوه تهیه آن می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

مشاهده شش نکته مهم برای انتخاب، قبل از قفل هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *