خانه هوشمند

مقایسه دزدگیرهای ضدسرقت و سیستم امنیتی هوشمند

مقایسه دزدگیرهای ضدسرقت و سیستم امنیتی هوشمند

تامین امنیت خانه و حفاظت از اموال در برابر سارقان همواره از اولویت بالایی برخوردار بوده است. برخی از مالکان برای تامین امنیت منزلشان از دزدگیرها و برخی دیگر از سیستم امنیتی هوشمند استفاده می‌کنند. هر چند که دو عبارت دزدگیر و سیستم امنیتی هوشمند اغلب در یک معنا استفاده می‌شوند، اما آنها بسیار متفاوت‌اند. دزدگیرها از یک سیستم ابتدایی شامل آژیر و حسگرهای تماسی ساخته شده‌اند، در حالی که سیستم امنیتی هوشمند دوربین‌های امنیتی و سنسورهای مختلفی را شامل می‌شوند.

انتخاب هر یک از این گزینه‌ها به نیاز، فضا، بودجه، سبک زندگی شما و عوامل متعدد دیگری بستگی دارد.

دزدگیرهای ضدسرقت
سیستم امنیتی هوشمند

سیستم امنیتی هوشمند یا دزدگیر؟

همان‌طور که گفته شد، نصب هر نوع از سیستم‌های امنیتی یک تصمیم شخصی و بر اساس چندین معیار است. به طور کلی می‌توان گفت هر چند دزدگیرها تا حدی از خانه و دارایی‌های شما محافظت می‌کند، اما سیستم امنیتی هوشمند به صورت جامع‌تری امنیت منزل شما را فراهم می‌کنند.

سیستم امنیتی هوشمند

یک سیستم جامع امنیت هوشمند از فناوری‌های متعددی مانند دوربین‌های داخلی، خارجی و زنگ درب، حسگرهای شکستن شیشه، تجهیزات ایمنی آتش و جان و مدیریت انرژی استفاده می‌کند. فناوری‌های بیشتر مانند تجزیه و تحلیل ویدیویی مبتنی بر فضای ابری، تشخیص حرکت و نظارت از راه دور می‌توانند به تامین امنیت و  پیشگیری از دستبرد سارقان کمک کنند.

سیستم‌های دزدگیر

سیستم‌های دزدگیر به عنوان زنگ هشدار نیز شناخته می‌شوند، در این سیستم فقط یک زنگ به طور برجسته در کنار یا جلوی خانه قرار دارد. زمانی که این زنگ فعال می‌شود، صدای بلندی به گوش می‌رسد که به مهاجم هشدار می‌دهد که حسگر تماسی غیرمجاز را حس کرده است. این امر معمولاً سبب ترس و فرار سارق می‌شود. در برخی موارد با وجود صدای آژیر سارقان همچنان سعی می‌کنند وارد خانه شوند.

قابلیت خانه هوشمند

یک سیستم امنیتی هوشمند با استفاده از فناوری‌های نوین شرایط حفاظتی را فراهم می‌کند که با دزدگیرهای معمولی امکان‌پذیر نبودند. در مقاله خانه هوشمند چیست؛ به طور کامل توضیح داده ایم که در یک خانه هوشمند چه کار هایی امکان پذیر است. مهم‌ترین قسمت این شرایط کنترل از راه دور خانه، کودکان و عزیزان سالخورده در زمانی است که نمی‌توانید در آنجا حضور داشته باشید. این کار به راحتی و با یک گوشی تلفن همراه انجام می‌شود و عملاً تفاوتی ندارد که در کجای جهان هستید.

البته دزدگیرهای معمولی را نیز می‌توان به یک سیستم امنیتی هوشمند تبدیل کرد. به طور کلی، قابلیت‌های هوشمند زیر را می‌توان به هر سیستم اعلام سرقت (دزدگیر) اضافه کرد:

  • دستگاه هوشمند؛ از طریق یک رمز یا با اثر انگشت باز می‌شود. همچنین می‌توانید از طریق گوشی تلفن همراهتان آن را باز و بسته کنید.
  • دوربین‌های امنیتی: چه به دنبال پیشگیری از سرقت باشید، چه بخواهید از کودکان، سالخوردگان و یا خانه‌تان مراقبت کنید، دوربین‌های امنیتی برای هر مدل از سیستم‌های امنیتی خانه ضروری است.
  • سنسور اعلام حریق: هشداری که این سنسور در موقع حریق به خانواده شما می‌دهد، می‌تواند خطرات قرار گرفتن در معرض مونوکسید کربن و استنشاق دود، سوختگی و حتی مرگ را کاهش دهد.
  • سنسور شکستن شیشه: این سنسور در هنگام تشخیص صدا یا لرزش‌های شکسته شدن پنجره فعال می‌شود، زنگ خطر را به صدا در می‌آورد و سیگنال هشدار را به سیستم امنیتی شما ارسال می‌کند.
  • سنسورهای نشت آب: عمل اصلی سنسورهای نشت آب نظارت بر رطوبت و نشت آب است و عدم استفاده از آن‌ها می‌تواند منجر به آسیب‌های پرهزینه‌ای شود.
  • سنسور تشخیص حرکت: با شناسایی حرکت، دوربین امنیتی از طریق تمایز تجزیه و تحلیل، تطبیق پیکسل‌ها و ارجاع فریم، هر تصویری را که با تنظیمات برنامه‌ریزی شده دوربین مطابقت نداشته باشد را شناسایی می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هر یک از این سنسورها به صفحه مقابل مراجعه کنید : سیستم امنیتی هوشمند

تفاوت‌ها و مزایا

اگر هنوز بین دزدگیر سنتی یا سیستم امنیتی خانه هوشمند تصمیم نگرفته‌اید، بهتر است با یک ارائه‌دهنده خدمات معتبر مانند شرکت نبکا تماس بگیرید. مشاوران مجرب ما می‌توانند به شما برای انتخاب بهترین فناوری برای محافظت از خانواده، خانه و دارایی‌های شما کمک کنند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *